Ogólne warunki świadczenia usług na rzecz Konsumentów
Niniejsze „Ogólne warunki świadczenia usług na rzecz Konsumentów” mają zastosowanie do stosunków pomiędzy Sto2 spółką z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu, przy ul. Powstańców Śląskich 9, 53-332 Wrocław, zarejestrowanej przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem: 0000344195, NIP: 6152007726, REGON: 021024978 [dalej: Pyszne.pl], której przysługują prawa do Platformy, a Konsumentami. Nie mają one zastosowania do Przedsiębiorstw (zdefiniowanych poniżej, ale obejmujących Restauracje i Sklepy), które podlegają „Ogólnym warunkom współpracy dla Restauracji”.
1. Definicje
Oferta: asortyment produktów i usług oferowanych przez poszczególne Przedsiębiorstwa, które mogą być zamówione przez Konsumenta za pośrednictwem Pyszne.pl (Platformy).
Zamówienie: oświadczenie woli składane Przedsiębiorstwu przez Konsumenta za pośrednictwem Pyszne.pl, a konkretniej Platformy na wybraną przez niego Ofertę, skutkujące zawarciem Umowy.
Konsument: Osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, składająca Zamówienie w Przedsiębiorstwie za pośrednictwem Pyszne.pl, a konkretniej Platformy.
Klient: osoba fizyczna, która ukończyła 18. rok życia lub podmiot prawny składająca/y Zamówienie na Platformie.
Umowa: stosunek prawny między Konsumentem a Firmą, bazujący na złożonym Zamówieniu w związku z jego realizacją, dostawą lub wyrażeniem osobistej zgody.
Platforma: strony internetowe, aplikacje, narzędzia i inne urządzenia Serwisu www.pyszne.pl oraz jego jednostek powiązanych i partnerów handlowych, na których udostępnia się Usługi
Przedsiębiorca: podmiot prowadzący działalność gospodarczą w zakresie udostępniania, sprzedaży, przygotowywania, odbioru lub serwowania produktów i powiązanych przedmiotów, korzystający z usług świadczonych przez Pyszne.pl po zaakceptowaniu przez nią jego zgłoszenia rejestracyjnego w celu zawarcia i opłacenia Umów.
Dane Przedsiębiorcy: informacje dotyczące Przedsiębiorcy, w tym, między innymi, dane podmiotu będącego właścicielem Przedsiębiorcy i sposób kontaktu z nim, produkty i usługi udostępniane w ramach jego Oferty (na przykład alergeny, informacje odżywcze, i składniki), ceny poszczególnych produktów i usług (z VAT), logotyp, grafika, obszar dostawy (wraz z kodami pocztowymi), koszty dostawy oraz minimalne kwoty zamówienia, a także inne informacje dotyczące Przedsiębiorcy.
Produkt z ograniczeniem wiekowym: dowolny produkt z wymogiem minimalnego wieku, w tym między innymi produkt alkoholowy.
Usługi: Działania oferowane przez Pyszne.pl Konsumentowi na Platformie, w tym: publikacja Oferty, ułatwianie/pośrednictwo w Umowie, w tym przekazywanie Zamówień odpowiedniej Firmie, możliwość dodawania ocen, komentarzy i opinii o Firmach i ich prezentacjach, możliwość uiszczania opłat online (z zastrzeżeniem poniższych zapisów) za wykonanie Umowy na rzecz Firmy [usługa płatnicza].
Konto: spersonalizowany panel administracyjny Konsumenta dostępny po dokonaniu skutecznej rejestracji i zalogowaniu się przez niego na stronie internetowej www.pyszne.pl – po podaniu ustalonego wcześniej loginu oraz hasła, za pomocą którego to Konsument może korzystać z usług świadczonych przez Pyszne.pl, w tym w szczególności składać zamówienia na produkty oferowane przez poszczególnych Przedsiębiorców.
Napiwek: dobrowolna kwota zapłacona przez Klienta i przeznaczona dla kuriera dostarczającego Zamówienie.
Systemy płatności online: PayU i Karta płatnicza (Operator płatności - PayU Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu, ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań, zarejestrowana przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy pod nr KRS: 0000274399), PayPal (Operator płatności - PayPal Polska Spółka z ograniczona odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. E. Plater 53, 00-133 Warszawa, zarejestrowana przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS pod nr KRS: 0000289372), Sofort (Operator płatności - SOFORT GmbH z siedzibą w 82131 Gauting, Fußbergstraße 1, Niemcy, Wpisany w Sądzie Rejonowym w Monachium: HRB 218675, VAT UE: DE248376956), Android Pay (Operator płatności – Adyen BV z siedzibą w 1011 EB Amsterdam, Simon Carmiggeltstraat 6-50, Wpisany w Sądzie Rejonowym w Amsterdamie: CC Amsterdam 34259528, VAT UE: NL817154243B01).
2. Dane Pyszne.pl
Dane teleadresowe Pyszne.pl:
Sto2 spółką z ograniczoną odpowiedzialnością
Powstańców Śląskich 9
53-332 WrocławPolska
NIP: 615-200-77-26
adres e-mail: info@pyszne.pl
3. Zastosowanie i postanowienia ogólne
1. Niniejsze Ogólne warunki świadczenia Usługi dla Konsumentów ( dalej: Warunki) mają zastosowanie wyłącznie do Usług świadczonych przez Pyszne.pl i za które Pyszne.pl ponosi pełną odpowiedzialność. Pyszne.pl informuje, że korzystanie z Platformy przez Konsumentów stanowi usługę elektroniczną zgodnie z definicją w Ustawie z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144 poz. 1204, z późniejszymi zmianami) [dalej: USUE], która opiera się na niniejszych Warunkach, stanowiąc jednocześnie rozporządzenia w myśl 8 USUE. W szczególności Warunki określają zasady świadczenia Usług oferowanych na Platformie, ich zakres i warunki stosowania. Pyszne.pl nie odpowiada za prawidłowe wykonanie Umowy, gdyż nie jest jej stroną.
2. Zastrzegamy sobie prawo do obciążenia opłatą za usługę każdego Klient , który złożył Zamówienie, wedle naszego uznania.
3. Pyszne.pl nieodpłatnie udostępnia Konsumentom niniejsze OWU za pośrednictwem Platformy w systemie teleinformatycznym, a także w sposób umożliwiający jego pobranie, odtworzenie, utrwalenie i wydrukowanie.
4. Zmiany w niniejszych Warunkach
1. Pyszne.pl może wprowadzać w niniejszych Warunkach zmiany, jednakże w przypadku poważnych modyfikacji będzie z wyprzedzeniem informować o nich Klienta (przed wejściem zmian w życie), chyba że wprowadzenie zmiany będzie podyktowane obowiązującymi przepisami prawa.
2. Klient, który nie akceptuje przedmiotowych zmian, powinien zaprzestać użytkowania Platformy.
3. Uwaga: kontynuacja użytkowania Platformy przez Klienta po wejściu w życie proponowanych zmian oznacza akceptację zmienionych Warunków.
5. Zasady świadczenia usług drogą elektroniczną:
1. Rozpoczęcie świadczenia Usług przez Pyszne.pl, następuje z chwilą rozpoczęcia korzystania przez Konsumenta z Platformy, a co za tym idzie akceptacją warunków niniejszych OWU. Świadczenie Usług przez Pyszne.pl na rzecz Konsumenta nie jest ograniczone w czasie.
2. Klienci którzy ukończyli 18. rok życia mogą zarejestrować się na Platformie i utworzyć na niej swoje Konto, wprowadzając imię i nazwisko, adres e-mail i hasło w formularzu rejestracji dostępnym na witrynie www.pyszne.pl w zakładce „Rejestracja”. O ile nie wskazano inaczej, Konsumenci (w tym Klienci) muszą mieć przynajmniej 18 lat, żeby korzystać z Usług i Platformy. Aktywacja Konta wymaga niezwłocznego kliknięcia w link aktywacyjny i wysłany na podany adres e-mail. Konto można też utworzyć, wybierając odpowiednią opcję przy składaniu zamówienia lub łącząc Platformę z Facebook.com. Rezygnacja z Usług jest możliwa w każdej chwili.
3. Usunięcie Konta danego Konsumenta następuje na skutek wniosku złożonego przez niego w formie pisemnej na adres: Powstańców Śląskich 9, 53-332 Wrocław, za pomocą poczty elektronicznej na adres privacy-concerns@takeaway.com lub też formularza kontaktowego dostępnego pod adresem pyszne.pl/obsluga-klienta po upływie 14 dni od dnia jego otrzymania przez Pyszne.pl.
4. Pyszne.pl ma prawo do natychmiastowego zamknięcia Konta Konsumenta w przypadku, gdy Konsument dopuści się rażącego naruszenia zapisów niniejszych Warunków, takiego jak: celowe wystawianie fałszywych ocen Firmom, przekazywanie niezgodnych z prawem treści , o których mowa w par. 8 i w art. 10 tudzież przekazanie nieprawdziwych danych przy rejestracji – o ile Konsument nie przestanie prowadzić przedmiotowej czynności w terminie (nie krótszym niż 7 dni) wskazanym przez Pyszne.pl.
5. Pyszne.pl nie ponosi odpowiedzialności za niemożność świadczenia Usług na rzecz Konsumenta na skutek działania siły wyższej.
6. Konsumenci mogą korzystać z Usług, z zastrzeżeniem par.8, tylko na komputerach połączonych z internetem
7. Konsumenci mogą również korzystać z Usług Pyszne.pl na urządzeniach mobilnych takich jak smartfony, tablety lub notebooki. Dostęp do internetu i przeglądarki jest jednak warunkiem zasadniczym korzystania z tych urządzeń.
8. W ramach korzystania z Usług niedozwolone jest dostarczanie przez Konsumenta treści o charakterze bezprawnym, w tym w szczególności:
- danych i informacji przygotowanych w sposób zagrażający bezpieczeństwu systemu informatycznego lub stabilności Platformy;
- informacji naruszających własność Pyszne.pl lub strony trzeciej.
9. Korzystając z Platformy Konsumenci mają obowiązek postępować zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawnymi oraz zasadami współżycia społecznego.
10. Zakazane jest wykorzystywanie przez Konsumentów Usług w sposób sprzeczny z powszechnie obowiązującymi przepisami prawnymi, dobrymi obyczajami lub w sposób naruszający uzasadnione interesy Pyszne.pl. W szczególności Konsument nie będzie podejmował czynności, które mogłyby narazić Pyszne.pl na jakąkolwiek szkodę majątkową.
11. Zabronione jest pobieranie przez Konsumentów zawartości baz danych udostępnionych na Platformie i wtórne ich wykorzystywanie w całości lub w istotnej części co do jakości lub ilości.
12. Pyszne.pl zastrzega, iż wszystkie wiadomości i materiały dostępne na Platformie są objęte ochroną prawa autorskiego. Konsument ma prawo do korzystania z nich jedynie w ramach dozwolonego użytku osobistego. Kopiowanie, zwielokrotnianie, rozpowszechnianie w Internecie i inne formy korzystania z materiałów i wiadomości umieszczonych na Platformie wykraczające poza granice dozwolone prawem jest zabronione.
6. Oferta
1. Pyszne.pl publikuje Ofertę w imieniu i na rzecz danego Przedsiębiorcy w Platformie, zgodnie z Danymi Przedsiębiorcy przekazanymi przez Przedsiębiorcę.
2. Pyszne.pl prezentuje wszystkie Dane Przedsiębiorcy w sposób wyraźnie wskazujący Konsumentowi jego prawa i obowiązki w przypadku akceptacji Oferty.
3. Przedsiębiorca może używać składników oraz dodatków do posiłków i napojów, które mogą powodować alergie i nietolerancje. Jeśli Konsument ma alergię na jakiekolwiek artykuły spożywcze, zalecamy skontaktować się z Przedsiębiorcą telefonicznie, aby uzyskać aktualne informacje o alergenach przed złożeniem Zamówienia.
7. Umowa
1. Umowa zawierana jest w momencie ukończenia składania Zamówienia przez Konsumenta poprzez kliknięcie przycisku „Zamawiam i płacę”. Konsument niezwłocznie otrzyma potwierdzenie jej zawarcia na podany przez siebie podczas składania Zamówienia adres mailowy.
2. Jeżeli Konsument uprzednio nie zalogował się albo nie utworzył konta, Konsument może kontynuować składanie Zamówienia jako gość. Składając Zamówienie jako gość Konsument zgadza się, że Pyszne.pl utworzy tymczasowe konto gościa Pyszne.pl, które, o ile niniejsze Ogólne warunki świadczenia usług nie stanowią inaczej, będzie dostępne wyłącznie (a) z urządzenia, które Konsument wykorzystuje do złożenia Zamówienia oraz (b) przez okres do dwunastu miesięcy od dnia Zamówienia. Dostęp Konsumenta do jego tymczasowego konta gościa wygaśnie z „Dniem wygaśnięcia”, który przypada we wcześniejszym z następujących terminów: (i) dzień przypadający sześć miesięcy po dniu, w którym Konsument po raz ostatni uzyskał dostęp do tymczasowego konta Konsumenta, (ii) dzień przypadający dwanaście miesięcy od dnia utworzenia tymczasowego konta gościa albo (iii) dzień, w którym Konsument wyloguje się ze swojego tymczasowego konta gościa lub wyczyści pamięć podręczną urządzenia, z którego Konsument korzystał podczas tworzenia tymczasowego konta gościa.
3. Umowa może być prawidłowo wykonana przez Przedsiębiorcę wyłącznie pod warunkiem podania przez Konsumenta prawidłowych i pełnych danych kontaktowych podczas składania Zamówienia. Konsument jest zobowiązany do natychmiastowego zgłoszenia wszelkich nieścisłości w danych, w szczególności dotyczących płatności, które zostały przekazane lub wymienione Pyszne.pl lub Przedsiębiorcy.
4. W celu uzyskania informacji o statusie realizacji Umowy Konsument może kontaktować się bezpośrednio z Przedsiębiorcą za pomocą danych kontaktowych podanych w Platformie oraz potwierdzeniu Zamówienia, o którym mowa w ust. 1. Po złożeniu Zamówienia przez Konsumenta, Konsument winien być dostępny za pośrednictwem telefonu lub poczty elektronicznej zarówno dla Przedsiębiorcy, jak i Pyszne.pl, zgodnie z danymi kontaktowymi wskazanymi przy składaniu Zamówienia.
5. Jeżeli Konsument zdecyduje się na realizację Umowy poprzez dostarczenie mu zamówionych produktów, winien on być obecny pod wskazanym przy składaniu Zamówienia adresem dostawy w celu jego odbioru. Jeśli Klient nie jest obecny pod adresem dostawy w momencie dostarczenia Zamówienia, a Zamówienie jest dostarczane przez Pyszne.pl (a nie przez samego Przedsiębiorcę), Pyszne.pl podejmie uzasadnione starania w celu skontaktowania się z Klientem, aby ustalić, gdzie należy pozostawić Zamówienie. Jeśli Pyszne.pl nie jest w stanie skontaktować się z Klientem, Pyszne.pl może pozostawić Zamówienie w rozsądnym miejscu na zewnątrz, w pobliżu adresu dostawy. Pyszne.pl nie ponosi odpowiedzialności za Zamówienie (w tym za jakość lub bezpieczeństwo zawartości Zamówienia w momencie jego odnalezienia przez Klienta) po dostarczeniu Zamówienia. Zwracamy uwagę, że w przypadku, gdy Przedsiębiorca sam dostarcza Zamówienie, a nie korzysta z usług dostawy świadczonych przez Pyszne.pl, Przedsiębiorca zdecyduje, czy pozostawić Zamówienie poza adresem dostawy, jeśli Klient nie jest obecny.
6. Jeśli Pyszne.pl dostarczy zamówienie w imieniu restauracji, Pyszne.pl może obciążyć klienta kosztami dostawy. Bieżące koszty dostawy są podawane na Platformie, zanim klient złoży zamówienie. Potwierdzenie tych kosztów dostawy można zamówić w Pyszne.pl.
7. Jeżeli Konsument zdecyduje się na realizację Umowy poprzez samodzielny odbiór zamówionych produktów, winien on zgłosić się w tym celu i o wskazanej godzinie do punktu odbioru zamówień Przedsiębiorcy. Godzina, o której mowa w zdaniu poprzednim zostanie wskazana Konsumentowi drogą elektroniczną (e-mail potwierdzający złożenie Zamówienia) lub na Platformie.
8. W przypadku gdy Zamówienie zawiera Produkt z ograniczeniem wiekowym, przed możliwością jego realizacji, Konsument jest zobowiązany do uznania i przestrzegania wszelkich obowiązujących ograniczeń.
(a) Napoje alkoholowe są wydawane do odbioru w fizycznym punkcie sprzedaży znajdującym się pod adresem Przedsiębiorcy wskazanym na Platformie na ich stronie profilowej („Punkt sprzedaży”). Konsument zobowiązuje się do wzięcia odpowiedzialności za odbiór zakupionych napojów alkoholowych w Punkcie sprzedaży oraz przyjmuje do wiadomości, że może odebrać napoje alkoholowe osobiście lub za pośrednictwem innej upoważnionej przez siebie osoby, w szczególności w przypadku zakupu z usługą dostawy.
(b) W przypadku gdy Konsument nie zdecyduje się na osobisty odbiór Zamówienia w Punkcie sprzedaży, Konsumentowi zostanie przedstawiona możliwość upoważnienia kuriera do odbioru Zamówienia w Punkcie sprzedaży w jego imieniu i dostawy Zamówienia na adres wskazany przez Konsumenta. Za pośrednictwem tego upoważnienia Konsument udziela kurierowi pełnomocnictwa upoważniającego go do (i) odbioru napoju alkoholowego w imieniu Konsumenta w Punkcie sprzedaży oraz (ii) dostawy napoju alkoholowego na adres wskazany przez Konsumenta w Zamówieniu. W celu uniknięcia wątpliwości, Umowa pomiędzy Konsumentem a Przedsiębiorcą zostanie uznana za spełnioną w odniesieniu do napoju alkoholowego w Punkcie sprzedaży. Napoje alkoholowe uważa się za odebrane przez Konsumenta w chwili ich przekazania przez Przedsiębiorcę kurierowi.
9. Wszelkie odbiory lub dostawy napojów alkoholowych podlegają warunkom dostawy lub odbioru Zamówień zawierających napoje alkoholowe opisanym w klauzuli 6.9.Jeśli Zamówienie zawiera Produkt z ograniczeniem wiekowym, w chwili składania Zamówienia oraz w chwili dostawy Zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i regulacjami, Konsument może być zobowiązany do potwierdzenia swojego wieku, przedstawiając (ważny) dokument tożsamości,.
(a) Jeśli Konsument nie będzie w stanie przedstawić dowodu, że spełnia minimalne wymogi wiekowe lub istnieje powód, by sądzić, że zamówione przez Konsumenta produkty zostały nabyte w imieniu osoby w wieku niespełniającym minimalnych wymagań wiekowych, może spotkać się z odmową odbioru lub dostawy Zamówienia, w tym takiego napoju alkoholowego lub innych produktów z ograniczeniem wiekowym.
(b) Konsument może też spotkać się z odmową odbioru lub dostawy napoju alkoholowego lub innych produktów z ograniczeniem wiekowym, jeśli jest lub sprawia wrażenie osoby pijanej, odurzonej lub w inny sposób znajdującej się pod wpływem.
(c) W przypadku odmowy odbioru lub dostawy alkoholu lub innych produktów z ograniczeniem wiekowym, opłata za dostawę naliczona podczas składania Zamówienia nie zostanie zwrócona.
10. Po złożeniu Zamówienia Konsument może według własnego uznania zdecydować się na przekazanie napiwku kurierowi za pośrednictwem dostępnych metod płatności online.
11. Napiwek jest przeznaczony dla kurierów i nie można go uznawać za płatność z tytułu usług firmy Pyszne.pl. Pyszne.pl będzie z tego względu występować wyłącznie jako zarządca i zbywca kwot napiwków.
12. Pyszne.pl przekaże Napiwek kurierom w przypadku, gdy są oni bezpośrednio zaangażowani przez Pyszne.pl. Jeśli kurier nie jest zaangażowany przez Pyszne.pl, ale bezpośrednio przez Przedsiębiorcę, Pyszne.pl przekaże Napiwek Przedsiębiorcy i zobowiąże Przedsiębiorcę do wypłaty Napiwku kurierowi. Pyszne.pl nie może gwarantować przekazania Napiwku kurierowi przez Przedsiębiorcę ani odpowiadać za takie przekazanie.
13. Kiedy Klient otrzyma potwierdzenie przekazania Napiwku, Napiwek nie może być refundowany ani zwrócony.
8. Odstąpienie od Umowy
1. Konsumentowi podczas zamawiania Produktów za pośrednictwem Platformy mogą przysługiwać określone prawa, w tym prawa ustawowe. Bez uszczerbku dla tych praw (które, jeżeli mają zastosowanie, nie będą zmienione przez poniższe postanowienia), Konsument nie może odstąpić od Umowy w sytuacji, gdy towary zawarte w Ofercie są łatwo psujące się (art. 38 pkt 4 ustawy z dnia 30 maja 2014 r o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827), zostały indywidualnie przygotowane według specyfikacji Konsumenta, nie mogą zostać zwrócone ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, lub gdy towary po dostarczeniu zostały nierozłącznie połączone z innymi rzeczami. Odstąpienie od zawartej Umowy przed rozpoczęciem jej faktycznej realizacji jest możliwe bez podania jakiejkolwiek przyczyny poprzez kontakt telefoniczny z Przedsiębiorcą.
2. Pyszne.pl wskazuje Konsumentowi, że Przedsiębiorca jest uprawniony do odstąpienia od Umowy w przypadku:
(a) zaistnienia siły wyższej uniemożliwiającej realizację Umowy,
(b) dezaktualizacji zamieszczonej w Platformie Oferty w sytuacji, gdy Konsument nie zgodził się na alternatywę dotycząca Zamówienia złożoną przez Przedsiębiorcę,
(c) przekazania przez Konsumenta nieprawidłowego lub nieosiągalnego numer telefonu lub adresu dostawy.
3. W przypadku odstąpienia od Umowy przez którąkolwiek ze stron traktuje się ja jako niezawartą. Pyszne.pl dokona zwrotu płatności uiszczonej przez Konsumenta przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument.
4. W przypadku złożenia przez Konsumenta fałszywego Zamówienia lub niewykonania przez niego Umowy (w szczególności przez jej nieopłacenie lub nieobecność w miejscu dostawy lub w punkcie odbioru w celu odebrania zamówionych produktów), Pyszne.pl jest uprawniona do odmowy przyjęcia jakichkolwiek przyszłych Zamówień od takiego Konsumenta.
5. Pyszne.pl jest uprawniona do niezwłocznego odrzucania Zamówień składanych przez Konsumentów, jeżeli zachodzi uzasadniona wątpliwość co do ich poprawności lub autentyczności. W przypadku uzasadnionego podejrzenia popełnienia przestępstwa, Pyszne.pl jest zobowiązana do powiadomienia o tym fakcie odpowiednich organów ścigania.
9. Płatność
1. W chwili zawarcia Umowy zgodnie z zapisami art. 7.1 niniejszych Warunków Konsument zobowiązuje się zapłacić Firmie cenę podaną w Zamówieniu. Cena określona w Zamówieniu jest ceną ostateczną, którą musi zapłacić Zamawiający. Obejmuje ona podatek i koszt dostawy, a także inne opłaty, którymi możemy obciążyć Konsumenta. Konsument może wywiązać się z pierwszego obowiązku, o którym mowa w punkcie, korzystając z Systemów płatności online na Platformie,, przekazując wymaganą kwotę kurierowi po realizacji dostawy lub płacąc w Firmie przy odbiorze. Dostępność metod płatności wskazanych w zdaniu poprzednim zależy od indywidualnych ustaleń między Pyszne.pl a daną Firmą i może być ograniczona. Konsument otrzymuje informację o dostępnych metodach płatności na Platformie w momencie składania Zamówienia w określonej Firmie, po czym musi wybrać jedną z nich przed złożeniem Zamówienia, tzn. zanim kliknie przycisk „Zamów i zapłać”.
2. Z zastrzeżeniem zapisów art. 8 niniejszych Warunków, płatności online podlegają zwrotowi jedynie wtedy, gdy nie da się dostarczyć części Zamówienia, a Konsument zgodził się na jego częściową realizację. Środki zwracane są zawsze na rachunek, z którego dokonano płatności. W zależności od metody płatności zwrot środków zajmuje do 10 dni roboczych.
3. Płatności online są zwracane w ciągu maksymalnie 10 dni roboczych od momentu, w którym Pyszne.pl dowiedziało się o odstąpieniu od Umowy. W przypadku odmowy przyjęcia Zamówienia, o której mowa w art. 8 par. 5 niniejszych Warunków, płatność online jest zwracana do 10 dni od rzeczonej odmowy.
4. Przedsiębiorca upoważnia Pyszne.pl do akceptacji w jej imieniu płatności online dokonywanych przez Konsumentów.
10. Treści generowane przez Użytkownika
1. Wszelkie materiały – inne niż dane osobowe – przekazywane, publikowane lub wysyłane przez użytkowników (w tym Konsumentów) na Platformie (w tym informacje zwrotne w formie ocen, komentarzy i/lub opinii [łącznie: Opinie] uznaje się za informacje niepoufne (dalej: Treści użytkownika).
2. Publikując, wysyłając lub przekazując Treści użytkownika, Klient oświadcza i potwierdza, że posiada albo kontroluje wszelkie prawa do Treści użytkownika i ponosi za nie wyłączną odpowiedzialność. Klient wyraża zgodę na to, żeby Pyszne.pl lub podmiot stosownie umocowany przez Pyszne.pl mogły kopiować, ujawniać, dystrybuować, używać i stosować wszelkie Treści użytkownika oraz dane, ilustracje, dźwięki, teksty itp. w nich zawarte w dowolnych celach handlowych i niehandlowych.
3. Klientowi nie wolno publikować, wysyłać ani przekazywać na Platformę ani z Platformy żadnych Treści użytkownika (w tym Opinii), które:
(a) naruszają prawo miejscowe, krajowe lub międzynarodowe;
(b) są niezgodne z przepisami lub wprowadzają w błąd;
(c) stanowią nieuprawnioną reklamę;
(d) zawierają wirusy albo inne szkodliwe programy komputerowe; ewentualnie
(e)narusza zasady Pyszne.pl, w tym między innymi zasady moderowania recenzji dostępne w Centrum pomocy tutaj.
4. Klient zapewnia, że jego Treści użytkownika są zgodne z regulaminami obowiązującymi w Pyszne.pl i niniejszymi Warunkami. Pyszne.pl korzysta zarówno z analiz prowadzonych przez ludzi, jak i odpowiednich algorytmów przy podejmowaniu decyzji na temat stosowności Treści użytkownika oraz ich zgodności z niniejszymi Warunkami. Pyszne.pl zastrzega sobie prawo do korekty (a także usunięcia) wszelkich treści, które uzna za niezgodne ze swymi regulaminami, niniejszymi Warunkami lub obowiązującymi przepisami. Wykaz treści zakazanych w art. 10.3 nie jest wyczerpujący, a Pyszne.pl może korygować Treści użytkownika, które są wątpliwe pod innymi względami albo mogą narażać Pyszne.pl lub strony trzecie na nieuzasadnioną krytykę albo odpowiedzialność, bez względu na przyczynę.
5. Zgłaszanie nieprawidłowości i usuwanie treści Zachęcamy Klientów do informowania nas o wszelkich treściach, które ich zdaniem stanowią naruszenie regulaminów Pyszne.pl lub niniejszych Warunków. Pyszne.pl zobowiązuje się do analizy wszelkich zgłaszanych uwag i podejmowania odpowiednich działań. Mogą one obejmować usunięcie wątpliwych treści albo czasowe zablokowanie konta użytkownika, który je opublikował, przekazał lub wysłał.
6. Więcej informacji na temat polityki Pyszne.pl i środków związanych z moderowaniem treści można znaleźć w Centrum Pomocy, tutaj. W artykule tym wyjaśniono również, jak informować o treściach na Platformie lub odwołać się od decyzji o korekcie (może się zdarzyć, że Pyszne.pl zdecyduje się nie podjąć żadnych działań) oraz jak Pyszne.pl rozpatruje złożone wnioski i jak prowadzi procesy związane z nieprawidłowościami powstającymi z winy użytkowników.
7. Korzystanie z Treści użytkownika Treści użytkownika prezentowane na Platformie mają charakter wyłącznie poglądowy i nie stanowią rekomendacji Pyszne.pl. Opinie i inne Treści użytkownika odzwierciedlają poglądy klientów, którzy złożyli zamówienie na Platformie lub w podmiocie zewnętrznym. Wszelkie oświadczenia, rady i opinie odnoszą się tylko do nich samych. W związku z powyższym Pyszne.pl, działając w prawnie dopuszczalnym zakresie, nie ponosi wobec kogokolwiek żadnej odpowiedzialności za Opinie i inne Treści użytkownika, zwłaszcza odnośnie do błędów, oszczerstw, sprośności, pominięć i kłamstw, które pojawiają się niekiedy w takich treściach.
8. Współpraca z organami ścigania Pyszne.pl współpracuje z organami ścigania w postępowaniach wyjaśniających dotyczących treści niezgodnych z prawem. Współpraca ta może obejmować przekazywanie informacji o Klientach i innych użytkownikach, którzy opublikowali, wysłali lub przekazali w inny sposób treści niezgodne z prawem lub zapisami niniejszych Warunków.
9. Odpowiedzialność za Treści użytkownika Pyszne.pl nie odpowiada za treści wysyłane przez użytkowników (w tym Klientów). Pyszne.pl nie zatwierdza ani nie aprobuje treści generowanych przez użytkowników. Klient zwalnia niniejszym Pyszne.pl z odpowiedzialności za wszelkie straty, szkody, roszczenia i powiązane koszty ponoszone przez Pyszne.pl bądź przejęte przez Pyszne.pl od jednej z Firm tudzież innej strony trzeciej, które powstały w związku z jakimikolwiek Treściami użytkownika przekazanymi przez Klienta wbrew zapewnieniom, gwarancjom, zobowiązaniom i ograniczeniom określonym w niniejszym art. 10.
11. Systemy rekomendacji
1. Pyszne.pl używa na Platformie systemów rekomendacji, w których prezentowane są informacje mające pomóc Klientom odkrywać odpowiednich partnerów i właściwe oferty. Dalsze informacje na temat tych systemów i ich funkcjonowania podano tutaj.
12. Rozpatrywanie reklamacji
1. Reklamacje Konsumentów dotyczące Oferty, Zamówienia lub realizacji Umowy winny być składane bezpośrednio do Przedsiębiorcy z wykorzystaniem jego danych kontaktowych wymienionych w Platformie. W przypadku zgłoszenia reklamacji, o której mowa w zdaniu Poprzednim, Pyszne.pl może odgrywać jedynie rolę mediatora.
2. W przypadku reklamacji Konsumenta dotyczącej Usług, reklamacja winna być przekazana Działowi Obsługi Klienta Pyszne.pl za pośrednictwem:
(a) formularza kontaktowego dostępnego pod adresem pyszne.pl/obsluga-klienta,
(b) poczty elektronicznej na adres info@pyszne.pl lub
(c) poczty tradycyjnej na adres: Powstańców Śląskich 9, 53-332 Wrocław,
3. Po otrzymaniu przez Pyszne.pl skargi (zob. spar. 2) zostanie ona poddana stosownej analizie w trybie niezwłocznym, w ciągu maksymalnie 2 tygodni od jej otrzymania. Pyszne.pl potwierdza otrzymanie skargi przekazanej przez Konsumenta, wysyłając e-mail na adres podany przez Konsumenta w wiadomości.
13. Prawo właściwe i właściwość sądów
1. Do wykonywania Usług świadczonych przez Pyszne.pl na rzecz Konsumentów, stosuje się powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827),
2. Wszelkie spory pomiędzy Pyszne.pl, a Konsumentem odnoszące się do realizacji Usług przez Spółkę będą rozpoznawane przez Sąd właściwy miejscowo według przepisów prawa polskiego.
14. Polubowne rozwiązywanie sporów
1. Komisja Europejska prowadzi platformę internetowego rozstrzygania sporów. Platforma ta dostępna jest pod adresem: http://ec.europa.eu/odr. Pyszne.pl zastrzega, iż korzystanie z innych alternatywnych mechanizmów rozwiązywania sporów wymaga uzyskania zgody Pyszne.pl.
15. Newsletter
1. Składając Zamówienie, Konsument może wyrazić zgodę na otrzymywanie w formie newslettera informacji o Przedsiębiorcach, ofertach specjalnych i kuponach rabatowych. Konsument może w każdej chwili wycofać swoją zgodę pod adresem: pyszne.pl/newsletter, po uprzednim zalogowaniu na swoje Konto lub kontaktując się z Działem Obsługi Klienta pod adresem info@pyszne.pl.
16. Wgląd i poprawianie przechowywanych danych osobowych
1. Pyszne.pl przetwarza oraz przechowuje dane osobowe Konsumenta. Przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych, w tym możliwość ich poprawiania/zmiany/usunięcia uregulowane zostało szczegółowo w Polityce Prywatności.
Wersja obowiązująca od dnia 12/08/2024