Jak pozycjonowane są wyniki wyszukiwania?
Przy podejmowaniu decyzji o tym, które restauracje, sklepy i miejsca, a także sprzedawane przez nie produkty wyróżnimy, kierujemy się kilkoma różnymi kryteriami.
Na ekranie głównym naszej aplikacji i strony internetowej często wyróżniamy niektóre firmy. Ma to na celu umożliwienie Ci łatwiejszego znalezienia miejsc i produktów, które naszym zdaniem Cię zainteresują, niezależnie od tego, czy chodzi o ponowne zamówienie czegoś ulubionego, czy też odkrycie nowego. Opieramy się przy tym na:
- Rodzaju jedzenia lub produktów, które firma sprzedaje
- Porze dnia
- Popularności różnych rodzajów kuchni lub rodzajów sklepów w danym regionie
- Twojej historii zamówień
- Ocenie klientów i pozycji firmy
- Strefie i godzinach dostaw
- Partnerstwie strategicznym między nami a firmami
- Sponsoring
Kolejność firm
Po sekcji ekranu głównego, jak omówiono powyżej, kolejność, w jakiej firmy pojawiają się na naszej platformie, zależy od wielu różnych czynników, które oddziałują na siebie w dynamiczny sposób. Naszym celem jest prezentacja klientom firm, w których prawdopodobnie będą zamawiać, w sposób uczciwy dla partnerów biznesowych powiązanych z naszym serwisem. Ważna jest dla nas również optymalizacja pod kątem doskonałych doświadczeń związanych z procesem zamawiania. Opracowaliśmy algorytm rankingowy, który równoważy potrzeby naszych klientów, partnerów i kurierów.
Oprócz domyślnego sortowania, które jest określane jako „najlepsze dopasowanie”, klienci mogą używać filtrów, aby doprecyzować wyszukiwanie, np. wyświetlając tylko niektóre rodzaje dań. Klienci mogą również korzystać z opcji sortowania, które pozwalają im wyświetlać wyniki według wybranych kryteriów, takich jak opłaty za dostawę. Filtry i opcje sortowania wpływają na kolejność oraz rodzaje firm wyświetlanych konkretnemu klientowi w oparciu o to, jak dobrze te firmy spełniają odpowiednie kryteria filtrowania, sortowania lub wyszukiwania tego klienta.
Na wyniki wyszukiwania dla sortowania „najlepsze dopasowanie” i pozycję, na której firmy pojawiają się na naszej platformie, mają wpływ następujące czynniki:
Pozycjonowanie organiczne
Wyniki wyszukiwania są wyświetlane na podstawie średniej ważonej, na którą wpływają różne czynniki. Wszystkie opisane poniżej parametry mają wpływ na pozycję organiczną firmy, a każdy z nich ma swoją własną wagę. Wyniki wyszukiwania są następnie wyświetlane w kolejności malejącej, gdzie firmy z wyższą pozycją organiczną pojawią się jako pierwsze.
Odległość od klienta – (około 50%): priorytetowo traktujemy firmy, które znajdują się bliżej adresu dostawy klienta, aby zapewnić krótki czas oczekiwania i aby kurierzy musieli pokonywać tylko krótkie odległości w celu dostawy. Wybierając opcję „Odbiór” zamiast „Dostawa”, sortujemy wszystkie firmy na podstawie odległości. Gdy firma znajduje się zbyt daleko od klienta, parametr ten nie ma już wpływu na pozycję firmy w wynikach wyszukiwania.
Zatrzymanie nowych klientów – (około 40%): Zdolność firmy do konwersji nowych klientów, którzy powracają, aby złożyć dodatkowe zamówienia w krótkim czasie, jest ważnym czynnikiem określającym pozycję firmy. Firmy z taką umiejętnością będą pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania, ponieważ cenimy biznesy, które przyciągają nowych lojalnych klientów.
Wydajność operacyjna – (około 10%): wydajność operacyjna firmy w naszym serwisie jest mierzona za pomocą różnych czynników, w tym wielkości zamówień, wskaźników ponownych zamówień, udanych zamówień i dokładności aktualizacji zamówień dostarczanych klientom. Im lepsza wydajność operacyjna, tym wyżej na liście wyszukiwania pojawi się firma, ponieważ pomaga nam to przewidzieć prawdopodobieństwo, że zamówienie dotrze do klienta bez żadnych problemów.
Personalizacja: Oprócz powyższego, wyniki wyszukiwania są spersonalizowane dla zalogowanych klientów. W ten sposób klient zobaczy bardziej trafne wyniki w oparciu o swoją ostatnią historię zamówień i doświadczenie.
Nowe firmy
Do 20 nowych firm tymczasowo otrzymuje lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Aby pomóc tym firmom w rozpoczęciu działalności, a także abyśmy mogli ocenić ich wyniki, otrzymują one wyższą pozycję w pierwszych tygodniach. W przypadku, gdy na danym obszarze działa więcej niż 20 nowych firm, wybór jest losowy. Nowe firmy rozpoznasz dzięki etykiecie „Nowe”.
Sponsoring
Oprócz organicznych wyników wyszukiwania oferujemy naszym firmom usługi sponsoringu w zamian za płatność lub inne warunki handlowe. Tam, gdzie jest to możliwe, usługa sponsoringu poprawia organiczną pozycję firmy w naszym serwisie. Efekt tych usług sponsorskich zależy w dużej mierze od pozycji organicznej firmy i sposobu, w jaki każda firma korzysta z usługi. Na przykład: gdy na tym samym obszarze działa wiele restauracji, kilka z nich może skorzystać z usługi, aby poprawić swoją pozycję i wyróżnić się. Firmy są jednak ograniczone w zakresie, w jakim mogą poprawić swoją pozycję w wynikach wyszukiwania, ponieważ stopień poprawy jest powiązany z ich pierwotną pozycją organiczną. Chcemy mieć pewność, że nawet gdy firmy korzystają z naszych usług sponsorowanych, pozostałe parametry rankingu zachowają swój wpływ na pozycję firmy w wynikach wyszukiwania. Firmy korzystające z usług promowania są oznaczone na liście etykietą „sponsorowane”.
Inne czynniki
Możemy tymczasowo przesunąć firmy w dół wyników wyszukiwania, jeśli wiemy, że ich zamówienia prawdopodobnie nie zostaną dostarczone w rozsądnym terminie z powodu problemów z wydajnością firmy lub naszych usług dostawczych, np. z powodu trudnych warunków pogodowych. Dodatkowo zarówno my, jak i dana firma możemy zdecydować o tymczasowym „zamknięciu” firmy w serwisie, jeśli jest ona zbyt zajęta. Oznacza to, że firma tymczasowo zniknie z wyników wyszukiwania. W przypadku firm sieciowych z kilkoma lokalizacjami prezentujemy zawsze tę znajdującą się najbliżej adresu dostawy. Miejsca znajdujące się dalej przesuwamy w dół listy. Robimy to, aby zapewnić klientom szeroki wybór opcji.
Oprócz głównych parametrów rankingowych, jak wyjaśniono powyżej, istnieją inne parametry lub okoliczności, które mogą wpływać na wyniki wyszukiwania. Na przykład: od czasu do czasu możemy przeprowadzać testy w celu analizy i ulepszenia naszych usług, co może mieć wpływ na wyniki wyszukiwania.