Resized flexitarianism
November 2, 2020 (Uaktualnione December 31, 2020)

Jak jeść mniej mięsa, bez przechodzenia na wegetarianizm

W tej dekadzie na całym świecie nastąpiła znacząca zmiana w nawykach żywieniowych. Czy to dla dobra środowiska, zwierząt, czy też dla naszego własnego zdrowia, wielu z nas odżywia się obecnie  nieco inaczej

Testujemy nasze upodobania zaczynając od próbowania i sprawdzania substytutów mięsa, przez wegetarianizm, peskatarianizm, a to tylko tak na dobry początek. 

Właśnie dlatego, musieliśmy podzielić się z Wami najnowszym trendem, który przykuł naszą uwagę – fleksitarianizmem.Fleksitarianizm znany również jako pół-weganizm, jest najnowszym trendem żywieniowym, zataczającym coraz szersze kręgi w internecie i sprawiającym, że restauracje zmieniają i dostosowują swoje menu.

Fleksitarianie wybierają połączenie jedzenia białek roślinnych z okazjonalnym spożywaniem mięsa. Jak można się domyślić, termin “fleksitarianizm” wywodzi się od określenia “elastyczny wegetarianin” co oznacza, że możesz zamienić część wegetariańską lub wegańską w zależności od tego, jak się tego dnia czujesz. W diecie fleksitariańskiej nacisk kładzie się na włączenie produktów roślinnych, a nie na wykluczenie produktów mięsnych – wystarczy, że pomyślisz o tym jako o przepustce dla Twoich mięsożernych zachcianek.

Czy to dla dobra środowiska, zwierząt, czy też dla naszego własnego zdrowia, wielu z nas odżywia się obecnie  nieco inaczej.

Celem fleksitarianizmu jest rozszerzenie repertuaru spożywanych produktów o szereg roślinnych alternatyw, co z kolei pozwoli na mniejsze spożycie mięsa. Nie trzeba dodawać, że włączenie do diety nowych i nieznanych produktów spożywczych, pozwoli na poszerzenie i wzbogacenie jej palety, a w rezultacie na odkrycie nowych potraw, które zaspokoją wszystkie Twoje kulinarne pragnienia.

Nie będzie zaskoczeniem, że istnieje również wiele korzyści zdrowotnych, które wynikają z  wprowadzenia diety opartej w większym stopniu na roślinach. Przede wszystkim produkty roślinne, takie jak owoce, warzywa, ziarna, nasiona i orzechy, są niezwykle bogate w białko. Oznacza to, że włączenie ich do diety pomaga wzmocnić mięśnie, wspomaga utratę masy ciała, zmniejsza problemy z cholesterolem i ułatwia kontrolę ilości spożywanych kalorii.

Celem fleksitarianizmu jest rozszerzenie repertuaru spożywanych produktów o szereg roślinnych alternatyw, co z kolei pozwoli na mniejsze spożycie mięsa.

Włączenie białek roślinnych do diety nie tylko pozytywnie wpływa na Twoje zdrowie, ale także przynosi bardzo duże korzyści dla środowiska. Produkcja żywności pochodzenia roślinnego zużywa mniej energii, co znacząco zmniejszają emisję gazów cieplarnianych. W ten sposób każdy z nas, kto chce zrobić coś dobrego dla środowiska, może mieć w tej sprawie swój mały, codzienny wkład. Fleksitarianizm jest również korzystniejszy dla Twojego portfela, a przejście na dietę roślinną jest wyborem bardziej przyjaznym dla domowego budżetu, zwłaszcza przed pierwszym (wiemy, jak to jest;)).

Bez względu, na co masz ochotę, najlepsze opcje w swoim mieście, znajdziesz tu.

 Przewiń do następnego artykułu