Food stories: kapusta, głowa pusta? Co jeść, by poprawić pracę mózgu?

Aż 20% energii pochodzącej z tego co jemy, trafia prosto do mózgu. Oznacza to, że nasz sposób odżywiania ma duży wpływ na jego funkcjonowanie. Chcesz lepiej radzić sobie na egzaminach, a może zabłysnąć na rozmowie o pracę i dostać wymarzoną posadę? Zacznij od odpowiedniej diety! Przygotowaliśmy dla Ciebie zestawienie składników i potraw, które pobudzą Twój mózg, a przy tym również zachwycą swoim wyglądem i smakiem.

Czy wiesz, że… najlepsza dla Twojego mózgu jest kuchnia śródziemnomorska. Zawiera ona dużo ryb, owoców, roślin strączkowych i oliwy z oliwek, które usprawniają jego działanie.

Soczewica: witaminy z grupy B

Witaminy z grupy B odgrywają w mózgu ważną rolę. Pomagają one szybciej komunikować się neuronom i utrzymywać połączenia między nimi. Najlepszym źródłem witamin są naturalne składniki, owoce i warzywa! Soczewica jest ich pełna, a na dodatek smakuje wyśmienicie w wielu różnych daniach! Spróbuj jej w sałatce, zupie lub gulaszu. W każdym wydaniu sprawi, że zarówno Twoje kubki smakowe, jak i mózg będą szczęśliwe. Jakie są niektóre z naszych ulubionych dań z soczewicą?

40-059 Katowice – Buddha Restaurant: Dal Soup z soczewicy

ZAMÓW TERAZ

 

30-622 Kraków – Pierogi MR Vincent: Pierogi z soczewicą i szynką

ZAMÓW TERAZ

 

Łosoś: Omega-3

Wyobraź sobie: jesteś na basenie i chcesz pójść na zjeżdżalnię. Jeśli zabraknie w niej wody, z zabawy nici. Prawdopodobnie utkniesz po drodze. Omega-3 działa w zasadzie jak woda na zjeżdżalni. Pomaga ona Twoim neuronom komunikować się szybciej i bez przeszkód. Poprawia pamięć i koncentrację! Jeśli chcesz, żeby Twój mózg pracował jeszcze lepiej – następnym razem zamów potrawę z bogatego w Omega-3 łososia. Nasze propozycje?

62-800 Kalisz – Bar Fitlandia: Sałatka z łososiem

ZAMÓW TERAZ

 

02-777 Warszawa – Smażalnia Ryb Sola: Łosoś z pieca

ZAMÓW TERAZ

 

Szpinak: witamina B11

Tak, szpinak! Wcale nie musi być niemiłym wspomnieniem z dzieciństwa. Wszyscy lubimy przecież delikatne ravioli z ricottą i ze szpinakiem czy lekkie sałatki przygotowane z jego użyciem. Poza dobrym smakiem te zielone liście są również doskonałym źródłem witaminy B11, która wspomaga Twoją pamięć. Jakie danie ze szpinakiem zamówić?

31-236 Kraków – Carl & Bart: Gnocchi z młodym szpinakiem

ZAMÓW TERAZ

 

42-215 Częstochowa – Restauracja Awokado: Krem z zielonego groszku i szpinaku

ZAMÓW TERAZ

Jeśli chcesz odkryć więcej smaków z całego świata poznaj nasze Foodwiki!

Pamiętaj, że dostarczamy jedzenie codziennie, również w niedziele handlowe i niehandlowe.

Jeśli natomiast szukasz więcej inspiracji, śledź nasz profil na Facebooku i Instagramie!

Źródło: Hersenenstichting (2016) Hersenen en voeding