„Z Internetu na stół” – Co najchętniej zamawiamy online?

Cała Polska gotuje? Nie tylko programy kulinarne przyczyniły się do zmian naszych zwyczajów przy stole. Ponad 30% Polaków zamawia jedzenie przez Internet 2-3 razy w miesiącu, korzystając z bogatej oferty kulinarnych e-lokalizatorów. Jak wynika z naszego raportu „Z Internetu na stół Pyszne.pl” najchętniej zamawiamy potrawy kuchni włoskiej, tureckiej i polskiej.

Gotujemy, wychodzimy do restauracji czy zamawiamy jedzenie z dostawą?

Czasy sprzyjają rozwiązaniom wygodnym i szybkim, u których podstaw leży ekonomia. Jeśli 57% Polaków przygotowuje posiłki codziennie w domu, to w takim samym stopniu oszczędza, a później szuka innych smaków dla inspiracji i żywieniowej równowagi.  Niemal tyle samo z nas (56%) co najmniej raz w miesiącu wychodzi do restauracji. Jeszcze więcej – 61% – zamawia jedzenie przez telefon, 11% z nas kupuje jedzenie „po drodze”. A prawie co trzeci Polak zamawia potrawy przez www 2/3 razy w miesiącu. Wartość koszyka online jest porównywalna do zamówień telefonicznych – 47% powyżej 50 PLN. 33% z nas uważa zamawianie online za wygodny i prosty sposób zapełnienia stołu*.

Jeden wielki krajowy stół

W jeden wielki krajowy stół połączyliśmy 4 tys. restauracji (do końca roku przybędzie kolejny 1 tys.). Dzięki niemu klienci zamawiają jedzenie nie bezpośrednio z restauracji, a przez e-lokalizator, który oferuje o wiele więcej dań i rodzajów kuchni niż pojedynczy lokal. To właśnie bogate menu skłania do zamówień 22% Polaków. Powodują się oni czymś w rodzaju smakowej ekscytacji, bo aż 75% podejmuje decyzję o wyborze dania dopiero po wejściu do sieci – wcześniej nie wiedzą, na jaką kuchnię się zdecydują. 21% docenia możliwość dostawy na wybraną godzinę (np. o 12:00 składamy zamówienie, które będzie u nas np. o godz. 16:00). Atrakcyjne zniżki, dostępne tylko w Internecie, to argument do wyboru Pyszne.pl dla 22% Polaków.

Dlaczego zamawiamy?

Polacy nie mają czasu na gotowanie – przyznaje tak 36% z nas. Tyle samo (37%) zamawia, gdy ma chęć na kulinarne odkrycia, a 25% osób zamawiających jedzenie w Internecie jest po prostu zmęczonych i dlatego sięga po aplikację, czy www.Pyszne.pl. Tu liczy się czas realizacji zamówienia.

Ale myliłyby się ten, kto tłumaczyłby 150% roczny wzrost Pyszne.pl w oparciu o kaprysy wielkomiejskich singli. Otóż portal operuje tak samo w wielkich miastach, co kilkutysięcznych ośrodkach. Trzon jego klienteli stanowią pary – 39%, oraz trzyosobowe rodziny/lokatorzy – 22%. (Singli jest 10%). Najwięcej zamówień dotyczy klientów w wieku 24-35 lat. Jesteśmy tu europejscy w pełnym wymiarze, a nawet – przewyższamy Niemców (20% z nich zamawia jedzenie przez Internet 2-3 razy w miesiącu). Raz w miesiącu robi to 25% Belgów, 2/3 razy – 17%. Generalnie, europejskie społeczeństwa sięgają po e-jedzenie świadome wygody, prostej metody płatności – online bądź gotówką. (W Holandii za 62% zamówień płaci się online, w Polsce – 58%)*. Nikt już nie zgłasza wątpliwości o świeżość i smak zamawianych potraw, bo nikt dziś nie może zaryzykować obniżenia jakości usług, na czym korzystają klienci w całej Europie, i u nas także.

Co zamawiamy?

Pyszne.pl zapewnia podróże kulinarne na talerzu dookoła świata. Do tej pory w 2015 roku najchętniej wybieraliśmy potrawy kuchni włoskiej – na pizzę, pastę lub inne dania z Półwyspu Apenińskiego decydowało się 47% z nas. Popularne są także dania kuchni tureckiej, azjatyckiej i naszej rodzimej – polskiej. W Warszawie najpopularniejszą potrawą jest Kebab, we Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu i Trójmieście królowa włoskiej kuchni – pizza. A jeśli pizza, to Capriciosa lub Pepperoni, jak wynika z naszych statystyk. Zobaczcie, jakie jeszcze potrawy i w jakich wariacjach wybieramy najczęściej.

infografika co zamawiamy najczęściej online infografika Pyszne.pl "jakie jedzenie zamawiamy online" Infografika Pyszne.pl "jaką pizzę i jakiego kebaba zamawiamy najczęściej online" Infografika Pyszne.pl "jakie pierogi i jakie burgery zamawiamy najczęściej online" infografika Pyszne.pl "jakie zupy i jakie sushi zamawiamy najczęściej online"*Dane Pyszne.pl 2015